Restoran Nasıl Açılır?

İyi bir restoran açmak bir çok değişken ve dinamiğe bağlıdır. Lokasyon seçimine başlanılan günden restoranın kapılarını açtığı güne kadar yürütülen, açılış hazırlıklarını içeren, yoğun operasyonları 13 ana başlıkta toplayabiliriz. Aşağıda bu 13 başlığı ve ne anlam ifade ettiklerini bulacaksınız.

1) Projelendirme

Bu aşama, restoran açmaya karar verdikten sonra işe başlamanız gereken yerin ta kendisi! Bu aşamada açacağınız işletmenin tüm detaylarını, iş süreçlerini, iş akış şemalarını ve takvimlerini ortaya çıkarmalı; her şeyi kronolojik sıraya göre dizerek yürüteceğiniz yoğun açılış operasyonunda kendinize el kitabı yapmalısınız.

2) Lokasyon Seçimi

Lokasyon deyip geçmemek lazım, ne demiş Amerikanlar ‘Lokasyon, lokasyon, lokasyon! Bir restoran için doğru lokasyonda olmak en az doğru konsepti seçmek kadar önemlidir. Oluşturduğunuz proje doğrultusunda belirleyeceğiniz lokasyonun konseptinize, hedef kitlenize, rekabet kuvvetinize ve ulaşılmaya uygun olduğundan emin olmalısınız. Ağırlama ve konaklama endüstrilerinde verilen hizmetin verildiği yerde tüketildiğini göz önüne alırsak, seçeceğiniz lokasyon her bir müşterinizi işletmenize getirebilmeniz için yapmanız gereken masrafı azaltmanıza yardımcı olarak sizi büyük bir yükten kurtaracak. Unutmayın, misafiri getirmenin de maliyeti var.

3) Gayrimenkul Seçimi

Doğru lokasyon ya da lokasyonları belirledikten sonra doğru gayrimenkulü de bulmak zorundasınız. Projenize uygun teknik ve bilişim altyapısına sahip, metrekare olarak yeterli, fiziki olarak uygulamak istediğiniz konsepte elverişli ve ulaşılabilir gayrimenkulleri belirleyerek ziyaret etmelisiniz. Bunu yapmadan önce projelendirme aşamasında bütçeniz doğrultusunda bir kira ya da satın alma bedeli skalası belirlediğinizi varsayıyoruz.

4) Konsept

Projelendirme aşamasında bir konsept belirlemiş olmanız gerekiyordu evet! Fakat yine de karar kıldığınız lokasyon ve gayrimenkulün şartlarına dayanarak konseptinizi yeniden gözden geçirmeli ve gayrimenkulünüzün mevcut şartlarına göre gerekli tadilat ve mimari çalışmaları ayrıca projelendirmelisiniz. Ufak bir hatırlatma; önizlemesini görmediğiniz hiçbir çalışmayı onaylamamalısınız.

5) Hedefleme

Konseptiniz belli olduğuna göre, projelendirme aşamasında belirlediğiniz hedeflemeyi de yeniden gözden geçirin. Konseptinizde yapacağınız en ufak değişiklik bile yaptığınız hedeflemelerin sapmasına zemin hazırlayabilir. Bu yüzden restoranınızın potansiyel müşteri kitlesinden satış ya da ciro/karlılık hedeflerine kadar her tahmininizi tekrar gözden geçirip daha somut temeller üzerine oturtun.

6) Menü

Yukarıdaki adımları tamamladınız ve şimdi bir restorancı olmaya hak kazandınız. Artık bir restoran sahibinin uğraşmak isteyeceği işlerle uğraşabilirsiniz. Yukarıdaki tüm süreçler boyunca yanınızda bulundurduğunu ve üzerine eklemeler yaptığını el kitabınızı yanınıza alın, bir yandan hedeflemeleriniz doğrultusunda potansiyel müşterilerinizin beğenilerini içeren verilere ulaşmayı deneyin. Bu ikisini masanıza aldıktan sonra yetkin bir mutfak personelinden yardım alarak menü planlamanıza başlayabilirsiniz. Önemli bir ayrıntı; menü kalemlerinin birbirini destekler nitelikte olmasından ve tedarik süreçlerinizi baltalamayacağından emin olun. 

7) Kurulum

En zevkli kısımlardan biriyle daha karşı karşıyasınız! Planladığınız menüye son halini verdikten sonra bu menünün servis edilebilmesi için gerekli olan tüm ekipmanları saptayın ve müstakbel personellerinizin rahat ve kullanışlı bulacağı bir parkur oluşturarak background kurulumunu tamamlayın. Fakat bizden söylemesi; fiziki alanınızdaki her bir santimi çok iyi ölçtüğünüzden ve kuracağınız parkurun teknik çizimleriyle sağlamasını yaptığınızdan emin olmazsanız başınız ağrıyabilir.

8) Tedarik

Eğer rakamlar ve listelerle aranız yoksa burada biraz sıkılabilirsiniz. Yaptığınız menü planlamalarını tekrar masaya yatırın ve oluşturduğunuz tüm reçeteleri tek tek inceleyin. Servis edeceğiniz ürünler için ihtiyacınız olan tüm hammaddeleri listeleyin ve başlayın tedarikçilerle iletişime geçmeye. Hedeflemeleriniz ve mali yapınız doğrultusunda sizin için en uygun tedarikçileri seçerek yola başlayın. Bu arada, tedarikçilerinizi sık sık değiştirdiğinizi görürsek çok üzülürüz, bilginiz olsun!

9) Marka Konumlaması

Bu aşama, bu zamana kadar verdiğiniz emekleri hangi vizyon uğruna verdiğinizi en ince detayına kadar açıklayacağınız ve bunu dışarıya nasıl yansıtacağınızı belirlemeniz üzerine kurulu. ‘Ee daha ekip kurmadık, ne markası ya?’ Dediğinizi duymuyor değiliz. Fakat sabırlı olun, markanızın ve işletmenizin kimliğini ve konumlamasını belirlemeden personel istihdamını yaparsanız, muhtemelen çalıştığı işletmenin değerlerini, hedeflerini, sınırlarını ve konumunu bilmeyen bir ekibiniz olacak demektir. Personellerinizin de sizinle aynı vizyonu paylaştıklarından emin olmak için, önce vizyonunuzu ve amaçlarınızı belirlemelisiniz.

10) Ekip

Yanınızdan eksik etmediğiniz, iş planınızı içeren, el kitabınızı açın ve restoranınızın tüm dinamiklerini gözden geçirin. Sabırsızlanmayın, az kaldı! Bu dinamikler doğrultusunda işletmeniz için nasıl bir yapıda ve kaç kişilik bir ekip gerekeceğini belirlemeniz oldukça kolay. Kuracağınız departmanları ve kaçar kişilik ekiplerle çalışacağınızı belirleyin ve doğru hedeflemelerle iş ilanları verin. Ekibinizi kurarken mesleki yetkinliklerinin yanı sıra karakteristik özelliklerine dikkat etmeyi de ihmal etmeyin. Zira doğrudan kişinin mizacıyla bağlantılı bir iş yapıyor olacaklar.

11) Yönetim

Ekip kurma aşamasında restoranınızın yönetim departmanının niteliği ve niceliğini de belirlemiştiniz. Bu doğrultuda nasıl bir yönetim ekibiyle çalışacağınıza ve yönetim yapısının nasıl kurulacağına dikkat edin. Kapılarınızı açtıktan sonra karşılaşacağınız her sürecin bu yönetim mekanizmasının kontrolü altında olduğundan emin olmanız gerekecek. Buna göre gerekli yönetim mekanizmasını kurun.

12) Denetim

Restoranınızı büyük ölçüde hazırladınız fakat işlerin nasıl yürüdüğünü objektif bir şekilde görüyor olmanız atacağınız adımları güvenle ve istikrarla atabilmeniz için çok önemli. İşte bu yüzden bir iç denetim mekanizması kurmalı ve bunu mümkün olduğunca gizli tutmalısınız. Çalışanlarınız nefesinizi enselerinde hissetmemeliler, fakat bir gözünüzün işletmenizde olduğundan emin olmalılar. Bu noktada profesyonel destek de alabilirsiniz.

13) Pazarlama

Bu aşamayı en sona koymamızın nedeni en son başlanacak aşama olması değil. Şimdi tüm dikkatleri genel olarak yiyecek&içecek işletmelerinin önemsemediği ya da özensizce geçiştirdiği bu aşamaya alalım! Restoranınızın pazarlamasını hedeflemenizi oluşturduğunuz günden başlayarak kurgulamalısınız. Müşteriye hangi kanallardan ulaşacaksınız, nasıl bir maliyeti göze alacaksınız, markanızın iletişim dili ve kendini açıklama metotları ne olacak, hangi platformları ne sıklıkla ve ne ciddiyetle kullanacaksınız? Bu soruların hepsinin bir cevabı olmalı. Bu klasik pazarlama aşamalarına ek olarak restoranınızın içinde yapacağınız pazarlamayı da ihmal etmeyin: Masa Pazarlaması! Masada oturan müşterilerinize nasıl yaklaşacağınız, hangi ürünlerin satışına hangi periyotlarla yönlendireceğiniz, tekrar sizi ziyaret etmelerini nasıl sağlayacağınız ve misafirlerinizin görüşleri hakkında gerçek ve ölçümlenebilir verilere nasıl ulaşacağınız konusunda da ciddi efor sarf etmelisiniz!

Kısacası bir restoran açmak çok keyifli fakat bir o kadar meşakkatli bir iş. Bu 13 ana temanın pek çok alt teması olduğunu da belirtelim. Zaten yola çıktığınızda birer birer hepsini fark edeceksiniz. Ama unutmayın ki, net bir planınız olmadan işe başlarsanız muhtemelen göğüslemek istemeyeceğiniz zorluklarla karşılaşacaksınız. Fakat bir planınız olursa giriştiğiniz süreci en kolay yoldan halledebilirsiniz. 

Restoranınızı açma fikriniz doğduğu andan açılış gününe kadar tüm süreçlerde alabileceğiniz kapsamlı danışmanlık hizmetlerimiz hakkında bize ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz. Size destek olmaktan keyif duyarız. 

Çünkü her restoran bizim evimizdir!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: